hyperseksuel - Multipel sklerose-forum - Seksualitet ved MS

MS-portalen - siden for dig med MS

hyperseksuel

01 - 15.06.2007, 21:27

Hej

Jeg er meget ny her så i må bære over med mig hvis jeg laver fejl.

Sclerosen påvirker mit seksualliv meget. Jeg har ikke hørt om så mange andre der har det, men sclerosen har gjort at jeg har et enormt seksuelt behov, jeg har mere eller mindre altid lyst til at have sex. Det er faktisk ret irriterende. Er der nogen af jer der har det på den måde?

Anna S.

02 - 13.09.2007, 14:14

Hej Anna!
Ja ja...og jeg synes, at det er SÅ irriterende at have det sådan...man kan jo ikke bare hele tiden tænke på, at nu skulle vi!
Jeg fandt ud af en gang på Scleroseforeningens leksikon, at det faktisk ikke er så ualmindeligt alligevel...

" Seksuelle problemer
Både mænd og kvinder kan opleve nedsat lyst til sex og nedsat følelse i kønsorganerne ved sclerose. Scleroseramte mænd kan opleve mangelfuld rejsning, manglende orgasme og manglende sædafgang. Det er muligt at fremprovokere sædafgang, hvis man f.eks. gerne vil have børn. Kvinder kan opleve nedsat fugtighed i skeden, ændret eller manglende orgasme samt kramper i skeden. Ofte vil et fortsat godt sexliv kræve ændring af vaner, ligesom der findes en række medicinske behandlinger og tekniske hjælpemidler, der kan afhjælpe problemerne. Omvendt oplever nogle scleroseramte også hyperseksualitet, som skyldes en skade i hjernen, så de får stærkt øget lyst til sex. "

www.scleroseforeningen.dk/...

*Knus

aulihan

Besøgstæller

Registrerede medlemmer: 525

Brugere online: 15

Diskussionsindlæg: 196

Log ind på Mødestedet

Værktøj

Månedlig undersøgelse

Hvilken er din vigtigste kilde til information om MS?

» Vis resultat