Medicinering...
| Indlæg | Afsender |
|---|---|
|
01 - 10.05.2006, 09:30 Hej... Nå men det egentlige problem er, at jeg har fået en masse papirer på forskellig medicin og evt. forsøgsbehandlinger. Dem skal jeg læse igennem og vælge hvad jeg kunne tænke mig, ælle-bælle! Hvordan træffer man sådan et valg? Hvad gjorde I? MVH Sara |
|
|
02 - 29.05.2006, 22:59 Hej Sara, |
|
|
03 - 22.10.2006, 13:07 Hej Sarah |
|
|
04 - 22.10.2006, 13:16 > Hej Sarah. Da jeg fik sklerose som 14 årig valgte jeg at sige. Én gang om ugen og ikke tænke mere over dét. Jeg glædede mig aldrig til at det blev mandag og jeg skulle give mig selv en sprøjte. Lægerne sagde jeg ville blive vant til det, men det er altså ikke sket endnu, så det kommer nok aldrig. At tage indsprøjtningen i låret/musklen, er faktisk ret smertefrit forhold til indsprøjtninger i huden (overfladen), og så er det kun én gang om ugen. Derfor finder jeg denne medicin bedst. |
|
|
05 - 09.11.2006, 13:03 Hej Sara, Du skal jo selv vælge, og det er svært. Jeg fik diagnosen i februar og valgte AVONEX af to årsager. 1)Tages een gang om ugen, skulle så ikke tænke på sygdommen hele tiden. Jeg følte at hvis jeg tog den hver dag, så ville jeg tænkte på sygdommen hele tiden. 2)Den gives i musklen, her er jeg af den overbevisning, at kroppen nok ikke afviser medicinen - bliver immun. Pøj pøj med dit valg. > Hej... |
|
|
06 - 24.01.2007, 12:08 Så startede jeg på Avonex i går, føj for pokker! Jeg har aldrig anset mig selv som sart eller pivet, men for pokker hvor får man det da ringe af det stads. Nu vil jeg så spørge om hvor længe man skal regne med de bivirkninger? I folderen står der 3-6 mdr. men hvad er jeres erfaringer? Jeg frygter næste tirsdag når jeg skal "skyde" mig selv igen, man ved jo hvad der kommer af effekt et par timer senere, og hvis det var hårdt at trykke på auto-injektoren i går hvordan bliver det så næste gang :( Men i det mindste ved jeg jo at det ikke gør ondt at blive stukket, det er jo det mindste af det hele. |
|
|
07 - 30.01.2007, 21:03 hej s jeg er en ung fyr (31 år) som fik det i 2002 og startede på medicin i 2004 .Jeg ser 4-5 andre i samme situation og 3 af dem tager ligesom mig selv copaxone .Af den årsag at der er mindst bivirkninger men skal tages hver dag, men det er også den eneste ulempe. Men hvis der er en sklerose gruppe i dit område er det klart at anbefale. Dem jeg ser har jeg støvet op i sklerose bladet "margasinet" så skiftes vi til at mødes hos hinaden ca hver 2 måned. Snakker om alt ! Men tag det helt roligt du skal nok komme til at tilride din hest. Hygge |