valg af medicin - Multipel sklerose-forum - MS-behandling

MS-portalen - siden for dig med MS

valg af medicin

01 - 24.08.2007, 15:06

Hejsa

Har idag været til information om medicinering..og nu er ja da total forvirret..
Jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal vælge...hældte mest til avonex fordi det kun skal tages en gang om ugen...men ville betaferon eller tebit mon være mere rigtig at vælge...håber i kan give mig lidt hjælp for jeg er på sammenbrudens rand

mvh fredly

fredly

02 - 13.09.2007, 13:20

Hei Fredly
Kan egentlig ikke gi deg noe godt råd, men går selv på Avonex. Den har (for mange og meg) ganske kraftige bivirkninger, men er i følge min nevrolog den medisinen med flest påviste gode effekter.
Klem fra Biwa

biwa Krone

03 - 29.09.2007, 19:26

Hej,
Jeg er i behandling med betaferon og har haft nogle udfordringer med bivirkningerne. Har forsøgt med mindre dosis, men er "bange" for at det ikke har den rette virkning.
Skal til scanning i næste uge, da jeg er indstillet til en ny medicin, som kun kan fåes på Rigshospitalet og i Århus. Så til spørgsmålet....? Er her nogle som har nogle erfaring med den medicin som kun kan fåes på hospitalet - og som i øvrigt var omtalt i nyhederne i sidste uge ?

tn

04 - 04.10.2007, 20:52

hei
Jeg har ingen erfaring med den medisin du spør om, men hvis du logger deg inn på den svenske ms siden har de skrevet ganske mye om det der.
Lykke til og en klem fra meg

biwa Krone

05 - 04.11.2007, 17:52

Hej tn, Ikke at jeg ved meget om den behandling på Riget og i Århus, men lidt gør jeg da. Startedeselv på den her den 31/10 som det første medicin jeg har fået. Kender et par andre der er på og jeg har kun godt at sige om det. En af de andre sad i kørerstol da han startede på det, men den dag i dag, går han selv. Skulle der være mere du ville vide, skriver du bare til mig.

nins

Besøgstæller

Registrerede medlemmer: 525

Brugere online: 10

Diskussionsindlæg: 196

Log ind på Mødestedet

Værktøj

Månedlig undersøgelse

Hvilken er din vigtigste kilde til information om MS?

» Vis resultat